Dag 1 - Dinsdag 2 mei 2017 - Reisverslag uit Qawra, Malta van Annette Toutenhoofd-van Keulen - WaarBenJij.nu Dag 1 - Dinsdag 2 mei 2017 - Reisverslag uit Qawra, Malta van Annette Toutenhoofd-van Keulen - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Dinsdag 2 mei 2017

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

02 Mei 2017 | Malta, Qawra

Reisdag 1 - 2 mei 2017
Musselkanaal - Amsterdam Schiphol - Malta

Eindelijk was het zover. De dag van vertrek voor onze reis naar Malta en Sicilië. Een reis die we maken met uiteindelijk 23 personen. Helaas hebben 6 personen moeten annuleren ivm gezondheidsperikelen.
Om half 6 waren Rita, Annette, Sierd en Eltje aanwezig. We hadden de sleutel van het parochiehuis van Willie en Nina gekregen zodat de reizigers nog even binnen konden staan bij koud of slecht weer en nog evt. gebruik konden maken van de toilet. Dank daarvoor Willie en Nina. De eersten waren namelijk al rond 5 uur vertrokken vanaf huis. Tegen 5.45 werd Annette gebeld door de buschauffeur. Het was zo leeg in de Kerkstraat. Klopt het adres? Nee dus. Daar wonen Eltje en Annette, het vertrek was vanaf de kerk op Sluisstraat 78. Even later was de bus er dan ook. Iedereen kon de koffers onder in de bus leggen en plaats nemen in de bus. Er werd aangegeven dat er nog 1 persoon in het parochiehuis was. Nadat deze ook naar de bus liep, sloot Annette het parochiehuis af en deponeerde de sleutel in de brievenbus van het Parochiekantoor. Tot onze grote verbazing kwamen Tiny en Carrie ineens uit het parochiehuis lopen. Zij waren nog snel naar binnen gegaan, zonder dat iemand dit in de gaten had. Het angstzweet brak Tiny en Carrie uit. Opgesloten? Gelukkig niet, de deur kon je openen aan de binnenkant. Maar toen brak het zweet bij Annette uit. De deur van het parochiehuis was open en de sleutel zat in de brievenbus. Gelukkig was pastor Ria van der Stam aanwezig. Zij had de sleutel bij zich van het parochiekantoor en zou het parochiehuis alsnog op slot doen. Ria was speciaal gekomen om ons uit te zwaaien en ons de reiszegen mee te geven. Om 6.10 uur vertrok de bus dan ook richting Amsterdam. Ondertussen werd er nog druk geappt tussen Annette en Ria. Ze was in het parochiekantoor maar kon de brievenbus niet openen. Ze heeft contact opgenomen met Wim Deuling hij zou regelen dat het allemaal in orde kwam. Sorry Wim en Ria voor de overlast die ik jullie heb bezorgd op de vroege morgen.
De reis naar Amsterdam ging voorspoedig. We zijn maar niet via Utrecht gegaan, want er stond een file van 3 km op de A28 die maar niet oploste. Daarom zijn we via de polder gereden en konden we genieten van het mooie polderlandschap. Tegen 8.45 uur kwamen we aan bij vertrekhal 3. Nadat we de koffers hebben gepakt en de buschauffeur hebben bedankt voor de voorspoedige reis (geweldige chauffeur, rustig, en af en toe gezellig kwebbelend) vertrokken we naar de incheckbalie van AirMalta. Ook dit verliep vlot. Wel werd aangegeven om meteen naar de security te gaan want daar is het wel druk. En dat was ook zo. Normaal gesproken lopen Annette en Rita altijd vooraan, dan de groep en Eltje en Sierd sluiten de rij. Annette en Rita weten dan dat we iedereen bij ons hebben. Maar bij de security waren we ineens Sierd en Eltje kwijt. Al wachtend in de rij en om ons heen kijkend bleek dat zij met Wim en Riet Kamphuis waren meegelopen. Wim heeft een rollator en de beide mannen hebben zichzelf gebombardeerd tot hulpverlener. Daardoor konden ze met zijn vieren de lange rij wachtenden ontlopen en waren zeer snel door de security. Toen iedereen door de security was zijn we koffie gaan drinken voor we naar de gate liepen. Het vliegtuig was verlaat. Dus vertrokken we bijna een half uur later dan gepland. Om 12.15 uur taxiede het vliegtuig naar de landingsbaan. Het taxiën duurde 10 minuten. Schiphol is inderdaad erg groot. Om 12.27 uur werd het landingsgestel ingetrokken en gingen we eindelijk op weg. We begonnen met een leuk animatiefilmpje in verband met de veiligheid. Dit is toch leuker dan de standaard handelingen die de crew laat zien. Het blijkt een vlucht te zijn van 1983 km, vliegen op ruim 11 kilometer hoogte met een snelheid van gemiddeld 800 km per uur. Ook deze reis ging voortvarend en dus landen we om 15.15 uur op het vliegveld in Malta. Nadat we het vliegtuig hebben verlaten en de bagage hebben opgehaald gingen we richting de uitgang alwaar Anja ons op stond te wachten. Anja is ons contactpersoon op Malta. Vervolgens werden we naar de bus geleid en reden we richting Qawra. Daar verblijven we 5 nachten in hotel Seashells Suncrest. Een mooi hotel met uitzicht op zee (althans de meesten hebben een kamer met zeezicht). Hier kwamen we tegen 16.15 uur aan. We moesten inchecken en kregen een welkomstdrankje (Kinnie). Nadat de nodige instructies door Rita waren gegeven kon iedereen zich naar zijn/haar kamer begeven om zich op te frissen en/of te rusten. Voor de eerste avond hadden we gereserveerde tafels om 18 uur. Maar zoals Rita en Annette al vermoedden waren er geen gereserveerde tafels voor ons. We konden eventueel met de groep op het terras eten, maar dat vonden we te fris. We zijn daarom maar binnen gaan zitten aan zoveel mogelijk tafels dicht bij elkaar. Na heerlijk te hebben gegeten ging iedereen naar zijn kamer. Het was een lange en toch wel wat vermoeiende dag door de lange reis. Voor nu zeg ik dan ook welterusten.

Groetjes Annette

• 03 Mei 2017 - 21:09

Margreet:

Leuk reisverslag. Ik heb het gevoel als of ik er bij ben

• 03 Mei 2017 - 21:32

Rita Jongstra:

Zeker ontzettend leuk!!! En laat ik er nu wel bij zijn :>)... we zijn wederom met een ontzettend leuke groep op stap!!! Blijf onze blog volgen, en geniet op afstand mee!

• 03 Mei 2017 - 21:39

Siny:

Ik volg jullie elke dag. Ik wens jullie heel veel mooie dagen.
    Lieve groeten aan iedereen

• 03 Mei 2017 - 22:20

Anneke Drenth - Van Keulen:

Ik zie het allemaal voor me. Het lijkt me ontzettend gezellig . Geniet er van. Mooi toch, dat jullie zo'n leuke groep hebben. Groetjes en bedankt, voor dit eerste reisverslag.
    Anneke

• 03 Mei 2017 - 22:34

Rika Reincke Eikens:

Goed duidelijk verslag. Lijkt me erg gezellig. Blijf het verslag dagelijks volgen.
    Groetjes en veel plezier voor de rest van de reis.
    Rika